Що робити, якщо рейс скасували або затримали?

author's photo

Ведмеденко Марія

2917

Ось і настав довгоочікуваний день, коли Ви поїдете в подорож. Виснажливе очікування в залі аеропорту скрашується бентежливим передчуттям від майбутньої поїздки. І раптом на табло загоряється напис «Рейс скасований». Паніка, сльози, розчарування … Стоп! Ситуація, звичайно, не з приємних, проте не безвихідна.


Авіаквиток – це договір з авіаперевізником, згідно з яким він повинен доставити Вас в пункт прибуття, надавши всі заявлені послуги в повному обсязі. При затримці або скасування рейсу Ви маєте право на матеріальну компенсацію.


Який регламент отримання компенсації?

Існує кілька основних документів, що регламентують відшкодування збитку за зірвані плани:


  • Повітряний кодекс України, стаття 13;
  • Наказ Мінінфраструктури України №375 від 30 листопада 2012 року, розділ 16;
  • Директива ЄС 261/2004.

Про останній документі поговоримо докладніше. Директива ЄС 261/2004 захищає права пасажирів авіакомпаній і діє при таких умовах:


  • Маршрут в межах ЄС незалежно від країни-перевізника (рейс Ryanair з Кракова в Барселону).
  • Рейс з ЄС в країну за межами Шенгенської зони незалежно від країни-перевізника (МАУ з Франкфурта до Києва).
  • Рейс з країни, що не входить до складу ЄС, в країну ЄС – директива поширюється тільки на авіакомпанію з ЄС (Lufthansa з Києва до Берліна, рейс МАУ в подібному випадку не підпадає під директиву).

Наприклад, Ви летите з Києва до Мадрида з пересадкою у Варшаві компанією Wizz Air. Зі столиці України до столиці Польщі рейс затримали всього на 30 хвилин. Так, це не є достатньою підставою для вимоги компенсації. Але припустимо, що через невеликої затримки Ви спізнилися на стикувальний рейс, і прилетіли в Мадрид на 4 години пізніше запланованого часу. У такому випадку для розрахунку компенсації буде враховуватися саме затримка прибуття в кінцевий пункт маршруту.


Коли можна отримати компенсацію?

Директива ЄС 261/2004 передбачає відповідальність авіакомпанії перед пасажиром, якщо рейс не відбувся з вини перевізника. Будь-які форс-мажори вважаються зовнішніми обставинами й не потрапляють в зону відповідальності авіакомпанії.


Вина перевізникаФорс-мажор
Технічна несправність літака і неможливість його відремонтувати до часу вильотуШторм, сніжна буря, торнадо, інші несприятливі погодні умови
Компанія не змогла врегулювати нестиковки в розкладіВ країні прибуття або вильоту стався державний переворот, внаслідок чого аеропорти закрилися
Літак не заправлений і потрібен тривалий час на цю операціюПочалися активні військові дії на території однієї з країн маршруту
Через овербукинга (продажу большего кількості квитків, ніж місць у літаку) частина пасажирів не змогла потрапити на борт

Увага! З березня 2021 року страйк співробітників авіакомпаній більше не розглядаються як форс-мажор.


Офіційний запит на компенсацію – справа клопітка. Переконайтеся, що Вам дійсно покладена виплата:


  • політ скасували не більше 3-х років тому;
  • Ви дізналися про це менш ніж за 2 тижні до вильоту;
  • ситуація склалася з вини компанії, а не через форс-мажору.

Авіаперевізник має право не платити компенсацію, якщо:


  • пасажир був попереджений мінімум за 2 тижні;
  • Вас повідомили в термін від 7 до 14 днів до вильоту, однак запропонували інший рейс, з прибуттям не пізніше ніж через 4 години від початкового графіка;
  • повідомлення прийшло на пошту менш ніж за тиждень, але альтернативний маршрут передбачає приліт не пізніше ніж через 2 години від початкового графіка;
  • пасажир запізнився на реєстрацію;
  • пасажир відмовився пройти перевірку на безпеку;
  • посадочні документи були оформлені невірно

Суми компенсацій пасажирам за затримку або скасування рейсу

ЗатримкаВідстаньСума
3 години≥ 1500 км250 €
3 години1500-3500 км400 €
3 години≤1500 км в межах ЄС400 €
3-4 години≤3500 км в ЄС – за межами ЄС300 €
4 години≤3500 км в ЄС – за межами ЄС600 €

Важливо! Щоб отримати компенсацію, заповніть претензію за шаблоном, розміщеному на сайті авіакомпанії. Прикладіть наступні файли: фото закордонного паспорта, копію посадкового талона, копію підтвердження броні, лист компанії про скасування рейсу, фото табло з написом про затримку або скасування.


2917

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями

Останні публікації

Все в одному!

Встанови додаток POLIS.UA та отримай усі фінансові послуги у своєму смартфоні!

iphone
iphone