Трохи поговоримо про маркування шин. Для того, щоб купити на свій автомобіль шини, необхідно керуватися наступними правилами:
– Який типорозмір шин підходить для Вашого автомобіля
Типорозмір вказується на бічній поверхні шини.
Наприклад: 235х60 R18 100T – це означає, що
235 – ширина шини в мм.
60 – висота шини у відсотках від ширини. Простіше кажучи, при однаковій ширині, чим більше цей показник, тим шина буде вище і навпаки. Ця величина називається – «профіль шини».
R – означає шину з радіальним кордом.
15 – діаметр колеса (диска) в дюймах. Це діаметр покришки на диск, тобто це внутрішній розмір шини або зовнішній диск має.
100 – індекс навантаження. Це рівень гранично-допустимого навантаження на одне колесо. Для легкових автомобілів він зазвичай робиться з запасом і при виборі шин не є вирішальним.
T – індекс швидкості шини. Чим він більший, тим з більшою швидкістю ви можете їздити на даній покришці. Цим параметром виробник покришок гарантує нормальну роботу гуми при русі із зазначеною швидкістю.
Таблиця індексів швидкості:

– Для яких погодних умов вибираються шини
Кліматичні умови України, як і майже всієї території Європи диктують автолюбителям свої вимоги щодо вибору та застосування шин в залежності від пори року.
Як правило, в період з листопада по квітень необхідно встановлювати на автомобіль «зимові» шини. Відповідно з травня по жовтень – «літні».
Маркування зимових і літніх шин
Піктограма * (сніжинка) – шина призначена для використання в зимових умовах. Якщо на боковині шини немає цього маркування, то ця шина призначена для використання тільки в літніх умовах.
M + S або маркування покришки M S (Mud + Snow) – бруд плюс сніг і означає, що шини «літні» або «зимові» мають хороші показники прохідності.
Однак ці шини не можна вважати «зимовими» і експлуатувати в зимовий час, тому що зимові шини мають зовсім інший склад гуми і малюнок протектора.
У чому відмінність літніх і зимових шин?
Виробники шин чітко розділяють області і час застосування «зимових» і «літніх» шин. Склад шин, малюнок протектора, м’якість у них різні. Літні шини при низьких температурах тверднуть і не забезпечують необхідних зчіпних властивостей. Зимові шини влітку швидко стираються і автомобіль може «плавати» при активній їзді.
При цьому діє правило, що шини восени слід перевзувати на зимові, коли середньодобова температура падає нижче 5 градусів тепла, відповідно, літні шини – коли навесні цей показник буде вище 5 градусів.
Багато автолюбителів знають про існування так званих «всесезонних» шин. Часто цей вид шин застосовувався на просторах країн колишнього СРСР. З огляду на те, що за характеристиками автомобілі радянського виробництва істотно поступалися зарубіжним аналогам, а на вимоги безпеки при експлуатації взагалі закривали очі, то і на виборі шин особливо не морочилися.
«Всесезонка» використовувалася протягом всього року. Але зараз питання безпеки водіїв і пішоходів для виробників автомобілів є головним. Постачальники шин також розробляють нові моделі виходячи з максимальних вимог по зчепленню з грунтом, ресурсу, надійності.
Об’єднати властивості «зимових» і «літніх» шин в одні «всесезонні» неможливо. «Всесезонна» шина це «не риба, не м’ясо». Тобто вона влітку недостатньо жорстка і пластична, при цьому має підвищений знос протектора. А ось взимку недостатньо м’яка, щоб зберігати пластичність і можливість «охоплювати» протектором профіль дороги.
Страхові виплати і шини.
Деякі страхові компанії зобов’язують своїх клієнтів, відповідними пунктами договорів страхування, в період з 1 листопада по 31 березня використовувати тільки зимові шини та в період з 1 квітня по 31 жовтня – літні. Невиконання цих вимог може бути причиною відмови у виплаті страхового відшкодування. Щоб вибрати найбільш вигідні умови страхування, скористайтеся Онлайн калькулятором на сервісі Polis.ua