POLIS UA
UA
Класний пошукаторстрахових

Коли відновляться техогляди?

author's photo

Ведмеденко Марія

1574

Чому повертаються техогляди?

Обов’язкові техогляди на легковий автотранспорт скасували ще у 2011 році. Нині техогляд зобов’язані проходити тільки власники комерційних автомобілів, тобто таких, які використовуються підприємцями або юридичними особами для перевезення людей або вантажів. Після скасування обов’язкового техогляду для легкового автотраспорту, який необхідно було проходити раз на два роки, різко зменшилося надходження грошей від транспортного збору, що сплачується власниками автомобілів при проходженні техогляду. Для компенсації цих грошей ввели додатковий податок, який збільшував вартість палива.


Україна і ЄС підписали угоду про асоціацію, в якому крім усього іншого, є пункт про повернення до обов’язкового техогляду легкового автотранспорту. Це означає, що техогляди введуть знову, питання лише в тому, коли і як це буде все організовано.


В кінці 2020 року Міністерство Інфраструктури України внесло законопроєкт, який визначав механізм і процедуру проходження обов’язкового техогляду для легкових автомобілів. Процес проходження техоглядів планували почати вже в цьому (2021) році.


Що ж пішло не так?

Річ у тому, що сам проєкт закону про обов’язковий техогляд викликав багато негативних відгуків у фахівців і в бізнес-середовищі.


Крім того, проєкт закону не був узгоджений Державною регуляторною службою. Основна причина відмови полягає в тому, що механізми реалізації цього закону відрізняються від європейських стандартів.


На думку багатьох експертів і представників бізнес-середовища, цей закон монополізує ринок контролю стану транспортних засобів і створює нові корупційні ризики при його реалізації.


А все тому, що закон передбачає створення нової державної структури: “Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів” і передачу їй повного контролю над суб’єктами, які здійснюють безпосередньо регулювання технічного стану транспортних засобів.


При цьому, згідно із законом, Міністерство Інфраструктури має можливість управляти цим “Бюро”. Також законом передбачено виділення великої суми грошей на створення і підтримку нової інформаційної системи збору та захисту інформації про проходження техоглядів, хоча аналогічна інформаційна система давно та успішно використовується в Сервісних центрах МВС.


Минуло вже більше пів року з моменту відмови Госрегуляторній службі в узгодженні законопроєкту про обов’язкові техогляди, але нового або відредагованого законопроєкту Міністерство Інфраструктури поки так і не представило.


Ціна питання


За оцінками фахівців вартість обов’язкового техогляду може скласти від 1000 до 1500 грн. Кількість автотранспортних засобів, зареєстрованих в Україні близько 7 000 000. Майже 90% з них зараз техогляди не проходять. Якщо порахувати приблизний ринок послуг обов’язкового техогляду, то вийде величезна цифра: 8-10 млрд грн.


Звичайно, чимало охочих в державі здійснювати контроль цього ринку.


Може бути в цьому причина затримок у розробці законопроєкт і впровадження механізму здійснення обов’язкового техогляду в Україні?


1574

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями

Останні публікації

Все в одному!

Встанови додаток POLIS.UA та отримай усі фінансові послуги у своєму смартфоні!

iphone
iphone