Поїздки за кордон – прекрасні. Вони відкривають багато нових можливостей, дарують приємні емоції і незабутні враження. Але в подорож може статися що завгодно. Аварії, раптові проблеми зі здоров’ям, втрата багажу при перельоті – вони можуть застигнути зненацька і змусити неабияк витратитися. Для отримання безкоштовного медичного обслуговування в іншій країні необхідно оформити страховку.
Але якщо з її нюансами можна розібратися, то що робити при настанні страхового випадку? Адже розгубитися так легко, хоча з попередньою підготовкою цього можна уникнути. Вона містить в собі:
- створення паперових і електронних копій страховки – не завадило б зберегти її на смартфон, роздати зразки людям, які вирушили в поїздку з вами, і вручити близьким в Україні; можна виділити ключову інформацію, необхідну в страхових випадках – це номер страховки, контактні дані фірми;
- знати деякі фрази іноземною мовою – вам може знадобитися пояснити лікаря або поліцейському, що сталося і на яку допомогу ви розраховуєте; краще продумати все до найдрібніших деталей і подбати про те, що ви знаєте, як висловитися про свої проблеми, попросити допомоги; якщо у вас зовсім все погано з мовами, краще вибирати страховку, куди в вартість входять послуги перекладача при страховому випадку;
- збір аптечки – не треба чекати компенсації за прості знеболювальні засоби і таблетки від застуди, витрати відшкодовуються лише за наявності серйозного захворювання; тому бажано заздалегідь продумати, які ліки вам можуть стати в пригоді в поїздці, і взяти всі необхідні медикаменти з собою.
Ось такі дії допоможуть вам уникнути можливих проблем або при їх виникненні точно знати, як їх вирішити.
Якщо страховий випадок стався
Перше, що слід зробити, – зателефонувати в страхову компанію. Телефони для зв’язку можна знайти в полісі. А краще відразу переписати їх собі в телефон. Зазвичай у таких фірм цілодобова служба підтримки. Додзвонитися до них реально, але якщо раптом це не вдалося, то пишіть їм на електронну пошту або спробуйте зателефонувати на інші номери.
При дзвінку стоїть проінформувати консультанта, повідомивши йому ім’я і прізвище власника страховки, назву компанії, у якій застрахований, назву пакета послуг. Також буде потрібно повідомити інформацію про документ:
- номер;
- термін дії;
- серія.
Потрібно буде сказати, де точно знаходиться потерпілий, його номер телефону та електрону пошту, що з ним сталося і як йому можна допомогти.
Спеціаліст займеться пошуком лікаря або клініки й при необхідності організовує транспортування або запише до лікаря на прийом на наступний день. Також він вишле страховку постраждалої особи та підтвердить, що компанія бере на себе витрати, потрібні для лікування.
Після узгодження всіх дій треба запитати консультанта, які заходи збирається вжити компанія і що робити особисто вам. Не потрібно замовляти послуги своїм коштом без обговорення з експертом. В такому випадку відшкодування витрат не буде. Це – радикальний варіант, вдаватися до якого варто, якщо ви потребуєте термінової допомоги, а зв’язатися з асистентом зазначеними способами не вийшло.
Якщо все-таки довелося заплатити за медичну допомогу самостійно
Бувають ситуації, коли треба діяти швидко і рішуче для безпеки людини – тоді доводиться платити особисті кошти. Але при цьому рекомендується:
- мати докази, що ви намагалися додзвонитися до компанії, але успіху не досягли;
- бути впевненим у необхідності термінових заходів;
- зберегти рецепти, висновки, направлення лікарів, довідки і всі можливі документи, що підтверджують факт лікування і оплату.
- Повернувшись в Україну, потрібно відразу ж звертатися у страхову компанію, надати контактну інформацію медичного закладу, де особа проходила лікування, лікаря, чеки та зібрану документацію. Далі належить оформити заяву про компенсацію витрат на лікування.
Запам’ятайте: чим більше документальних підтверджень ви надасте, тим вище ймовірність оперативно отримати страхову виплату.