Завдяки останнім оновленням у правилах повернення квитків “Укрзалізниці”, пасажири тепер мають більше можливостей для зручного та швидкого повернення коштів за невикористані проїзні документи. У цій статті ми детально розглянемо процедуру повернення квитків, включаючи нововведення та умови, за яких можна отримати компенсацію навіть після закриття онлайн-сервісів.
Як повернути квитки придбані в “Укрзалізниці”?
Паперові квитки можна повернути через каси на вокзалах, а електронні — через застосунок “Укрзалізниці”, якщо вони були куплені там (включаючи міжнародні рейси). На вокзалі касир може обробити до 9 невикористаних квитків за одне звернення та повернути за них гроші, навіть якщо вони на різні напрямки.
За скільки часу можна повертати квитки й скільки коштів повернуть?
- За 24 години до відправлення — повертається повна вартість квитка і плацкарти.
- Від 24 до 6 годин до відправлення — повертається повна вартість квитка і 50% вартості плацкарти.
- Менше ніж за 6 годин до відправлення, але не більше 1 години після відправлення — повертається тільки вартість квитка, плацкарта не повертається.
- Пізніше 1 години після відправлення — повернення грошей не здійснюється.
У всіх випадках з вартості квитка утримується комісійний збір за резервування місць і продаж. Винятком є ситуації, коли повернення відбувається з вини перевізника, наприклад, скасування рейсу.
Цифрове повернення квитків від Укрзалізниці
Укрзалізниця покращила онлайн-сервіси для пасажирів. Тепер претензійне повернення квитків (коли онлайн-повернення вже закрите або недоступне) можна зробити електронно без паперових заяв.
Процедура повернення:
- Перейти на https://services.uz.gov.ua.
- Обрати «Претензійне повернення квитків».
- Заповнити електронний бланк.
- Підписати заяву за допомогою Дія.Підпис.
Коли можна скористатися претензійним поверненням квитків?
- Хвороба або нещасний випадок;
- Часткове використання квитка;
- Повернення квитків, куплених в Україні, але зданих за кордоном;
- Групове замовлення;
- Скасування поїздки з вини залізниці;
- Переведення у вагон нижчої категорії.
Оформити можна з будь-якої точки світу, маючи Дія.Підпис та інтернет. Повернення паперових квитків, куплених у касі, буде доступне пізніше.
Як повернути міжнародний квиток з-за кордону
Якщо ви купили квиток у касі “Укрзалізниці”, але перебуваєте за кордоном, наприклад, у Польщі, для повернення грошей потрібно звернутися до місцевої залізничної каси з проханням працівника поставити відповідну відмітку на квитку та повернути місце в систему продажу. Після цього у вас є 60 днів на подачу претензійної заяви.
Нагадуємо, що якщо придбали міжнародні квитки для поїздки за кордон, то не забудьте оформити туристичне страхування для безпечної подорожі.