З кожним роком українська держава поглиблює співпрацю з Європейським союзом. Швидка інтеграція міжнародних норм в законодавчу базу привела до повернення обов’язкового технічного контролю. Насамперед нововведення торкнулося комерційних авто. Не дивно, що у 2021 році керівники транспортних компаній разом з простими автовласниками, виявляють підвищений інтерес до питання проходження ОТК в Україні.
Хто зобов’язаний пройти ОТК за новими правилами
На сьогодні обов’язковий технічний огляд необхідно виконати власникам певної категорії транспортних засобів. До згаданого переліку відноситься автомобільна техніка:
- Маршрутні таксі та автобуси, що займаються перевезенням пасажирів.
- Легкові автомобілі, що надають послуги таксі та вантажоперевезень, термін експлуатації яких перевищує 2 роки.
- Вантажні ТЗ, з тоннажем до 3,5 тонн, терміном експлуатації більше 2 років.
- Вантажні машини, чий тоннаж перевищує 5 т, незалежно від терміну служби транспорту.
- Причепи для вантажівок (тоннаж – до 3,5 т), з терміном служби, що перевищує 2 роки.
- Причепи для вантажних ТЗ (тоннаж понад 3,5 т), незалежно від їх терміну експлуатації.
- Спеціальні транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних вантажів.
Окрему увагу приділено періодичності виконання ОТК. Раз на два роки контроль проходять вантажні авто до 3,5 тонн і легкові машини всіх типів, що застосовуються для перевезення пасажирів з метою отримання фінансової вигоди. Сюди відносять і причепи до 3,5 т, які використовуються в комерційних цілях.
Раз на рік ОТК необхідно пройти вантажівкам, чий тоннаж перевищує 3,5 т, причепів до згаданого транспорту, і таксі. Якщо справа стосується автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, то їх власникам доведеться отримувати висновок експерта два рази протягом 12 місяців.
Хто не переживає про технічний контроль у 2021 році
Нескладно здогадатися, що є певна категорія транспортних засобів, чиї власники не переймаються про проходження ОТК. Говорячи простими словами, така необхідність не виникає у водіїв, які використовують авто в особистих цілях.
До переліку ТС, що не підлягають обов’язковому техконтролю, відносяться:
- Мотоцикли, мопеди, мотоколяски.
- Легковий транспорт всіх марок, моделей і типів, незалежно від права власності, що не використовується для отримання доходів.
- Причепи та напівпричепи до легкових авто, які експлуатують без мети отримати дохід.
- Легкові машини, що спеціалізуються на перевезенні пасажирів і різних вантажів в комерційних цілях, чий термін служби менше ніж 2 роки.
- Вантажні транспортні засоби та причепи до них, що знаходяться в експлуатації менше 2 років.
Технічні засоби агропромислового напрямку, перелік яких визначено Законом «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України».
Пам’ятайте: багато що залежить від терміну служби автомобіля. Нові транспортні засоби часто не потребують ОТК, за винятком окремих типів. Однак проходження машиною експлуатаційної позначки в 2 роки кардинальним чином змінює ситуацію.
ОТК в Україні: перелік перевірених систем, вузлів і компонентів
Обов’язковий технічний контроль покликаний підвищити рівень безпеки на українських дорогах. Тому список систем, що підлягають перевірці, в першу чергу орієнтований на безвідмовне функціонування автомобіля.
Під час ОТК, фахівець аналізує стан наступних вузлів транспортного засобу:
- систем гальмування і кермового управління;
- зовнішніх освітлювальних приладів;
- газобалонного обладнання, при його наявності;
- пневматичних шин і коліс;
- світлопропускних характеристик скла;
- інших систем і компонентів, що безпосередньо впливають на безпеку руху автомобіля.
- компонентів, які відповідають за дотримання екологічних норм.
Важливо! Не забувайте, що порядок проведення ОТК періодично змінюється. Ми рекомендуємо регулярно заглядати на Polis.ua, щоб отримувати актуальну інформацію по техконтролю в Україні, питань страхування і автокредитування. Тоді жодна законодавча зміна не застане власника транспорту зненацька, адже він завжди буде на крок попереду інших водіїв.