Сучасні автомобілі за весь термін експлуатації вимагають мінімального обсягу ремонту та технічного обслуговування. Але трапляється так, що двигун перестає функціонувати. Якщо виходить з ладу двигун, то на це є вагомі причини.
Для багатьох автомобілів виробництва СРСР довговічність двигуна — нагальна проблема. Вона тісно пов’язана з надійністю, бо швидкий знос, ламання, які потребують ремонту — це, перш за все, показник невисокої надійності агрегатів.
Але ці часи давно пройшли. Конкуренція серед закордонних автомобільних компаній привела до створення високонадійних, довговічних, економічних і екологічних двигунів.
У чому ж тоді причина виходу з ладу двигуна або окремих його компонентів?
Справа може бути в неправильній експлуатації, але скидати з рахунків те, ким був зібраний двигун, як і з яких матеріалів він зроблений теж не правильно.
У деяких випадках конструкція самого двигуна грає важливу роль в його довговічності, так, наприклад, деякі двигуни досить легко переносять порушення роботи систем змащення, живлення та охолодження, а для інших це може призвести до серйозних зламаннь.
Але все-таки правильна експлуатація може суттєво збільшити тривалість служби двигуна.
У всіх інструкціях по експлуатації автомобілів вказуються основні правила, що забезпечують максимальний ресурс використання двигуна:
- Використання тільки високоякісного палива, оригінальних робочих рідин і мастильних матеріалів.
- Регулярне технічне обслуговування.
- Уникнення перевантажень.
Паливо
Використання низькооктанового бензину — одна з головних причин детонації, що викликає зламання поршнів і поршневих коліс, прогарів в камері згоряння. Навіть якщо ламання вдалося уникнути, підвищення навантаження призводить до підвищеного зносу кривошипно — шатунного механізму двигуна.
Моторне мастило
Головний продукт для довговічної та безперебійної роботи двигуна внутрішнього згоряння це моторна олива. Несвоєчасна заміна масла, застосування не рекомендованого заводом моторного мастила, неправильний вибір типу мастила може привести до коштовних поломок двигуна.
Тип олії, рекомендований виробником автомобіля, характеризується певними параметрами в’язкості, текучості та температурним діапазоном.
Крім того масла виробляються на синтетичній, напівсинтетичній, мінеральній основі. Як правило різні типи масла не можна змішувати.
Для безпечної експлуатації, все, що необхідно знати про олію, так це яке мастило рекомендується для Вашого автомобіля (тут важливий тип і параметри масла 0W20, 5W30, 10W10 і т.д., а не його виробник) і регламент (інтервал) його заміни (5 т км 10 т км або 15 т км).
Охолоджуючі рідини
Використання дешевих охолоджувальних рідин (тосол), може призвести до «закипання» і серйозно пошкодити двигун.
Неякісний тосол може роз’їдати систему охолодження, що призводить до перегріву і поломки двигуна.
Застосовуєте тільки тосол, який рекомендований для Вашого авто і міняйте його відповідно до рекомендацій виробника (3 роки або 5 років) і Ви збільшите ресурс двигуна на сотні або тисячі кілометрів.
Слід зазначити, що у нових автомобілів гарантія на двигун – від 3-х до 5 років, за умови регулярного обслуговування. На нові авто краще оформляти повне КАСКО, щоб захистити від будь-яких ризиків.
Деякі авто-дилерські СТО пропонують розширену гарантію на двигун і інші частини автомобіля при оформленні спеціальної страховки після закінчення заводської гарантії.