Національний Банк України запропонував внести зміни до Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”. Законодавство не змінювалося ще з 1 липня 2004 року, що свідчить про необхідність нововведень.
Зміни пов’язані з виконанням зобов’язань щодо Договору про асоціацію з ЄС. Зокрема, нововведення впроваджуються для того, щоб відповідати нормам Євродирективи Motor Insurance 2009/103/ЄС.
Які реформи очікуються?
- популяризація процедури прямого врегулювання (отримання страхової виплати безпосередньо у страхової компанії, з якою укладено договір);
- вільне ціноутворення та зарахування у ціну страховки можливість безаварійного використання страховиком автомобіля;
- підвищення страхових сум до норм Євродирективи 2021/2118 (1,3 млн євро) на одного потерпілого;
- регулярні страхові виплати потерпілій стороні у разі її інвалідності через ДТП, а також внаслідок смерті;
- страхова виплата у разі пошкодження автомобіля у розмірі витрат на його відновлення;
- скорочення періоду розгляду заяви про страхове відшкодування.
Також реформування торкнеться управління Моторно Транспортного Бюро. Планується запровадити дворівневу систему із використанням європейської практики побудови логістичної системи.
Планується запровадити прозору систему прийняття рішень до МТСБУ, дієву систему внутрішнього контролю, обов’язкові звіти та публікацію цих звітів на сайті МТСБУ, які підтверджено незалежним аудитором. НБУ має посилити контроль на МТСБУ з можливістю призначення та усунення посадових осіб.