Пандемія коронавірусу вносить свої корективи в міжнародні подорожі, і часто основною проблемою, що перешкоджає завчасного планування відпустки, стає невизначеність. Кожні два тижні уряди країн переглядають правила перетину кордонів, тому бронювання туру за 6-8 місяців крім приємної ціни не гарантує, що подорож взагалі відбудеться.
Як бути впевненим, що сплачені в якості завдатку кошти повернуться на Ваш рахунок в разі скасування туру? Розберемося в цій статті.
В яких випадках турист не може розраховувати на повернення коштів при скасуванні туру?
Більшість турагентств, бажаючи захистити себе від невиконання туристом прописаних в договорі зобов’язань, висувають умови, при яких вартість туру в разі скасування компенсована не буде:
- турист неправильно оформив і заповнив необхідні документи;
- мандрівникові було відмовлено у візі;
- в’їзд в країну для мандрівника обмежений з причин, не залежних від турфірми.
Увага! Уважно читайте договір перед підписанням, щоб розчарування від можливої не відбулася поїздки не супроводжувалося ще й втратою вкладених коштів.
Скасування туру не з вини туриста: що роблять турагентства?
Крім таких надзвичайних подій як стихійне лихо, терористичний акт, громадянська війна, політичний мітинг, з весни 2020 року до обставин непереборної сили, що перешкоджає здійсненню поїздки, додався Covid-19.
Формально епідемія коронавірусу є об’єктивною підставою для скасування туру і повного повернення грошових коштів. Однак на практиці більшість турагентств, не бажаючи втрачати десятки тисяч гривень прибутку, намагаються утримати клієнтів всіма можливими способами: пропонують перенести тур на іншу дату (особливо якщо поїздка не прив’язана до конкретного сезону), змінити тур, заселитися в інший готель.
З одного боку, турфірма ще на етапі підготовки до туру несе певні витрати: бронює житло, авіаквитки, екскурсії. Якщо авіакомпанія або готель не повертають аванс, фірма втрачає гроші.
З іншого боку, погодившись на умови турфірми, клієнт ризикує заразитися коронавірусом, особливо якщо відправляється в країну з великим потоком туристів з різних регіонів.
Як захистите себе, отримавши задоволення від подорожі, і не понести додаткових витрат?
Туристична страховка – документ, що входить до переліку обов’язкових для виїзду за кордон. Страховка, крім стандартних непередбачених обставин, покриває і витрати на лікування від Covid-19, якщо турист отримав позитивний результат ПЛР-тесту, перебуваючи у відпустці.
Оформляючи страховку онлайн на сайт Polis.ua, Ви не тільки економите час, а й отримуєте вигідні пропозиції кращих страхових компаній України. Стандартний пакет послуг передбачає покриття витрат на:
- тестування;
- лікування пневмонії;
- лікування від Covid-19 в стаціонарних умовах;
- реанімацію;
- виплату родичам страхової суми при летальному результаті.
Якщо ж Вам важливо отримати компенсацію коштів в разі скасування туру, вибирайте туристичний поліс, який передбачає так зване страхування від невиїзду.
Що робити туристам, які запланували відпочинок в Туреччині?
У зв’язку з масовими пожежами, що спалахнули на території популярних турецьких курортів, питання скасування турів у українських мандрівників стоїть особливо гостро. Що з цього приводу кажуть СК?
Влада Туреччини поки не оголосила про надзвичайний стан або стихійне лихо, тому формально страхові компанії не мають права виплачувати компенсацію. Аналогічно справи йдуть з туроператорами: без заяв про введення НС вони не можуть скасувати тур і повернути клієнтам оплату, минаючи штрафні санкції.
Пожежі вже встигли зіпсувати відпочинок туристам в Сіде, Бодрумі та Мармарисі. При цьому туроператори переселяють постояльців готелів в більш безпечні місця. Обстановка в Кемері та Анталії вельми сприятлива, а відновлення після стихії йде активними темпами, тому в найближчі тижні ситуація може стабілізуватися.