У помірних широтах чітка зміна сезонів доставляє багато клопоту водіям. Багато автолюбителів хоча б раз в житті замислювалися про універсальний варіант «взуття» для коліс на всі пори року. Більшість виробників намагається розв’язати цю проблему, випускаючи всесезонні шини. Але, на жаль, таке універсальне рішення є неприйнятним для українських кліматичних умов. Що підходить найкраще і як правильно «перевзуватися», розберемося далі.
Відмінність літньої гуми від зимової
Шини для зими і літа мають парою важливих відмінностей, які головним чином відображаються на безпеки руху машини. Йдеться про склад і малюнку протектора.
Вироби для спекотної пори року створюються з більш жорсткого матеріалу. Відсутність деформації при високих температурах, досить низька в’язкість – головні особливості. Тому шини менше зношуються на гарячому асфальті. Забезпечується хороше зчеплення і невисокий опір коченню – останнє відповідає за ощадливе споживання палива.
При низьких температурах літня гума фактично «дубіє», проявляючи слабку стійкість. Машина з подібними покришками на вкритій льодом здатна легко вийти з-під контролю і стати некерованою.
Зимові шини відрізняються наступним:
- виготовляються з більш м’якої речовини;
- зберігають еластичність і готові забезпечувати потрібне зчеплення на слизькій проїжджій частині при опусканні стовпчика термометра нижче нуля;
- іноді матеріал створюється пористим для поліпшення контакту з покриттям.
Завдяки останньому якість води, яка утворюється на поверхні крижаної кірки під тиском автомобіля, краще засвоюється. Шляхом цього зберігається контакт з дорогою.
Що стосується малюнка протектора, то тут виробники підлаштовуються під конкретні погодні умови. Літні покришки характеризуються наявністю глибоких поздовжніх канавок, призначених для відведення дощової води і бруду. Варіанти для зими зазвичай забезпечуються більш глибокими виводять канавками і більшими блоками. Дані елементи створюють дренажну систему, здатну подолати пухкий і укочений сніг.
Так чому не рекомендується використовувати зимову гуму цілий рік:
- при високих температурах вона перетворюється в надто м’яку;
- швидко зношується;
- необхідно спалити додаткову кількість палива, щоб зрушити її з місця, що економічно невигідно.
- Варто своєчасно міняти шини по сезону, щоб забезпечити спокій і впевнену стійкість на дорозі, а також економічність і зносостійкість.
А як же всесезонні покришки?
Використання всесезонних шин протягом усього року – неприпустимий варіант для української зими. За своїми властивостями вони поступаються літній і зимовій гумі. Застосовувані матеріали володіють недостатньою твердістю, через що швидко зношуються влітку і погано тримають дорогу в зимову пору через недостатню м’якість. Всесезонка прийнятна в регіонах, де середня зимова температура близька до 0 градусів.
Як правильно змінювати гуму?
Водіїв цікавить питання, коли варто відвідувати автосервіс для заміни покришок. Конкретну дату вказати складно. Експерти рекомендують виконувати зміну при досягненні середньодобової температури на рівні 5-7 градусів Цельсія вище нуля. Коли температура підіймається, зимова гума стає м’якою і її ресурс знижується. Орієнтиром для цієї процедури повинен виступати прогноз синоптиків і показання градусника.
Що потрібно знати про шини?
Серед важливих даних щодо покришок:
- дата випуску;
- маркування;
- тиск.
Час виробництва шини бажано знати для вибору максимально свіжих виробів, оскільки з часом гума пересихає, а точніше, висихає і втрачає властивості самий верхній шар.
Такі позначення, як «XL», «MO», «Run Flat», важливі, якщо ви хочете отримати максимум від свого авто, є власником спорткара, седана. Асортимент покришок з фірмовим позначенням малий, тому в разі їх відсутності можна вибирати інші – головне, щоб вони підходили по розмірності і допустимим навантаженням або швидкості.
Необхідно підтримувати в автомобільних шинах тиск, яке рекомендує виробник.