Кондиціювання повітря в авто є невіддільною частиною вентиляції та опалення салону та на сьогодні встановлюється в кожному авто. Ця система дозволяє охолоджувати, очищати повітря від сторонніх запахів і вологи. Також через неї надходить повітря і забезпечується циркуляція його по салону. Від правильної роботи кондиціонування залежить комфортне перебування водія і його пасажирів. А це збільшує безпеку водіння. Найбільш приємна температура є – 19- 23 градусів Цельсія і відносна вологість – 30-80%.
Будова та принцип роботи охолоджувача
Встановлення охолодження в сучасних авто, як правило, з’єднано з системою опалення салону. Управління ним знаходиться на панелі приладів або на центральній консолі між водієм і пасажиром.
Дія кондиціонера заснована на роботі холодоагенту, який може поглинати тепло при переході з рідкого стану в газоподібний і тепло виділяти при зворотному перетворенні. Зараз використовують альтернативу звичному хладогену – тетрафторетану. Це діоксид вуглецю (CO2), а також фреон.
Для використання діоксиду вуглецю потрібно змінювати конфігурацію деяких деталей в машині. Це пов’язано з високим тиском холодильної системи.
Бувають системи ручної та електронної системи налаштування.
- Ручна система настройки незручна тим, що відвертати увагу водія від керування транспортом. Він змушений під час руху налаштовувати систему під безліч чинників. Водій сам вибирає комфортну температуру, швидкість подачі повітря, вологість в салоні.
- Електронна система або клімат-контроль дозволяє один раз налаштувати комфортні показники для поїздки. І ця система сама буде підтримувати закладені вимоги.
Новинки у системі кондиціонування
Виробники впроваджують інноваційні рішення. Наприклад, із застосуванням ширшого спектра датчиків з’явилася можливість встановлювати індивідуальну систему кондиціонування. У водія, пасажира поруч і навіть тих, хто сидить на задньому сидінні окрема система кондиціонування.
Крім усього іншого вимірюється ступінь забруднення навколишнього середовища і теплового потоку, що створюється сонячною радіацією.
Система кондиціювання повітря забезпечує ефективний інструмент проти запотівання скла в машині. Це дає можливість водієві швидше вирушити в дорогу.
Догляд за кондиціонером
За кондиціонером необхідно періодично доглядати. У тех паспорті прописані ці прості маніпуляції. Наприклад, включати періодично кондиціонер, навіть якщо ви ним не користуєтесь. Це потрібно, для того, щоб змащувалися всі внутрішні частини та не відбулося пересихання гумових ущільнювачів, оскільки це може призвести до витоку фреону. Включати рекомендують на 5-10 хвилин. Робити цю дію треба хоча б один раз на місяць. В будь-який час року.
Як продовжити роботу кондиціонеру?
- Продовжити службу кондиціонера можна, якщо підтримувати в чистоті підкатний простір. Особливо потребує догляду конденсор. Його промивають від соляних відкладень. І робити це краще в кінці зими.
- Конденсор, який пропрацював близько 6-7 років може мати корозії, особливо в місцях кріплення. Таку поломку краще не заварювати, а поміняти конденсор при першому ж обслуговуванні автомобіля. Тому що проблема може проявитися на новому місці.
- Звернути увагу потрібно на надійність кріплення фреонопроводів. Трубки повинні бути закріплені надійно, щоб не вібрували.
- Згодом в системах кондиціонування накопичується пил і грибкові нальоти. Щоб не дихати цими відкладеннями потрібно міняти повітряні фільтри один-два рази на рік.
Холодне повітря від кондиціонера в авто часто призводить до захворювань – можна підхопити ангіну, нежить. А також якщо довго не провітрювати салон, то повітря в ньому стає дуже брудним. Навіть сильніше, ніж загазована траса. Тому відключайте кондиціонер, і відкривайте вікна машини час від часу, навіть якщо на вулиці дуже жарко.