Планування подорожі за кордон в розпал пандемії – справжня авантюра. Уряди країн ледь не щотижня оновлюють правила в’їзду для іноземців, і ніхто не дасть гарантії, що квиток, куплений сьогодні, не доведеться здавати через місяць-два через закриття кордонів.
Чи можна здати квиток або обміняти його на інший без штрафів і доплат? Розберемося у всіх формальності авіаперельотів в цій статті.
Як повернути авіаквиток з мінімальними фінансовими втратами?
Щоб передбачити можливі форс-мажори в вигляді непередбаченого скасування поїздки, перед бронюванням квитка ознайомтесь з тарифами авіакомпанії. Деякі передбачають повне повернення коштів протягом 24 годин, інші – повернення за вирахуванням збору за послуги. Лоукост-компанії часто продають безповоротні квитки, однак надають можливість перебронювання квитка на інші дати з компенсацією різниці у вартості.
Раптово обрушилися плани – ще не привід розлучатися з грошима. У вас є шанс повернути вартість авіаквитків, нехай і частково, навіть якщо в якості перевізника був обраний лоукостер:
- По можливості міняйте або здавайте квиток якомога раніше. По-перше, чим ближче заповітна дата, тим менше вільних місць залишається на борту (актуально в разі перебронювання), по-друге, за 1-2 доби до вильоту штрафи за повернення або обмін квитка, що стягуються авіакомпаніями, збільшуються в рази. Деякі перевізники взагалі виключають можливість вносити зміни в посадковий талон на цьому етапі.
Важливо! Більшість авіакомпаній дозволяють вносити правки, якщо з моменту бронювання пройшло менше 24 годин: його можна анулювати і повернути повну вартість або ж суму за вирахуванням збору за бронь. Таким чином «назустріч» клієнтам йдуть Air France, Emirates, British Airways, Finnair, easyJet. Ірландський лоукостер Ryanair пропонує БЕЗКОШТОВНО в день бронювання внести правки в прізвище, ім’я, паспортні дані, якщо була допущена незначна помилка.
- Визначте тип повернення. Існує дві основних причини повернення квитків:
- Добровільна. У Вас помінялися плани або Ви вибрали інший напрямок для відпочинку за кордоном? Розраховуйте на відшкодування суми, обумовленої в тарифі конкретного перевізника (докладніше про тарифи читайте на сайті перевізника, зібранні авіаквитків, звертайтесь до свого турагентства).
- Вимушена. Це більш вагома підстава для отримання грошових коштів назад на свій рахунок: хвороба пасажира або одного з родичів-попутників, смерть одного з членів сім’ї, затримка або скасування рейсу, яка спровокувала зрив планів. В одній з таких ситуацій Вам повернуть 100% вартості авіаквитка.
- Перевірте доцільність обміну або повернення. Користуючись послугами лоукост-компанії, зверніть увагу, що при обміні квитка стягуються збори. Наприклад, Wizz Air стягує 60 євро за повернення за 2 тижні до вильоту і 83 євро, якщо залишилося менше 14 днів. При цьому сам квиток може коштувати 10-30 євро. Таким чином, вибираючи Локуст-тариф, пам’ятайте, що дешевше буде придбати новий квиток або зовсім відмовитися від процедури повернення.
Обмін і повернення квитка в зв’язку з коронавірусними обмеженнями: коли розраховувати на компенсацію витрачених коштів?
Вимушений | Добровільний |
Ви або член сім’ї-попутник захворіли | Країна відкрита, але Ви відмовилися від її відвідування через недотримання місцевими жителями заходів безпеки |
Рейс скасували через закриття кордонів | Ви відмовилися відвідувати відкриту країну через погіршення епідситуації, однак уряд ще не ввело жорстких обмежень |
Рейс скасовано або надовго затриманий з вини авіакомпанії | Ви відмовилися відвідувати державу, де запроваджено режим самоізоляції чи запобіжні заходи для туристів, але в переліку закритих ця країна не числиться |
Ви відмовилися, оскільки поїздка втратила сенс через поширення Covid-19: скасували розважальні заходи, закрили заклади | |
Рейс скасовано через ковід (не рахується непереборною обставиною і виною авіакомпанії) |
Не забувайте про те, що туристична страховка, оформлена на Polis.ua не тільки гарантує Вам компенсацію лікування від Covid-19, а й відшкодування витрат, понесених у результаті відмови від поїздки.